Wild life - Reisverslag uit Serpentine, Australië van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu Wild life - Reisverslag uit Serpentine, Australië van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu

Wild life

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Meander

25 Januari 2020 | Australië, Serpentine

Hallo allemaal,

Om 6uur in de ochtend staan we paraat en lopen we 5km naar het strand in Rockingham. We gaan namelijk naar Pinguïn eiland. Wij besloten om de avontuurlijke route te nemen, als het eb is kan je namelijk van het vaste land door de zee naar pinguïn eiland lopen. Het is super mooi, de ochtend zon die het water raakt en de prachtige pelikanen die in het water zitten. Je hoort alleen maar vogels fluiten en het rustgevende geluid van de zee. Wat een geluk hebben wij om 2 wilde pinguïns te zien. De pinguïns in Australië zijn de kleinste ter wereld. Momenteel bevinden de pinguïns zich in een stress situatie doordat ze hun veren aan het verliezen zijn (wintervacht) dus ze verstoppen zich meer dan normaal. Er is ook een pinguïn Discovery centre, hier zitten pinguïns die bijvoorbeeld gewond waren of verstoten. Deze pinguïns kunnen niet in het wild leven, dus als je geen wilde pinguïns ziet kan je altijd voor 10$ naar binnen om de kleine beestjes te zien.

Van Rockingham gaan we met de trein naar Mandurah-Falcon. We hebben een air-bnb geboekt voor 3 nachten en het is een fantastisch huis. Alles klopt aan het huis, het is vrijstaand en er zijn overal (binnen en buiten) plekjes waar je kan relaxen. Er heerst een hele fijne sfeer en de eigenaresse is een geweldig lieve vrouw, genaamd Be. We hebben meteen een goede klik met Be en omdat deze plek zo geweldig is vragen we of we langer kunnen blijven. Be heeft nog wat klusjes en vraagt of wij daar een van zouden willen doen in ruil voor het slapen. En zo ontstond er spontaan een vrijwilligers klusje. Het zijn 2 kasten die geschuurd, geverfd, geschilderd en waar wieltjes onder moeten komen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we in deze kasten aarden en groente plantjes in zetten. Verdeeld over de rest van de week zijn we daar mee bezig. In de avond komen er zelfs vaker kangoeroes in de tuin en omdat ik daar zo blij van word neemt Be ons mee op kangoeroe jacht. In een woonwijk in Falcon zitten heel veel kangoeroes bij het speeltuintje in een park. Hoe geweldig is dat. Toch een beetje bang, want soms kijken de kangoeroes niet erg aardig ga ik aan de slag met mijn camera en schiet de mooiste foto’s. Mijn dag kon niet meer stuk.
In Mandurah gaan we vaker naar het strand om heerlijk te genieten en we gaan naar dolphine Quay. De meeste mensen betalen flink wat geld om op een boot te stappen om de dolfijnen te kunnen zien. Wij besluiten eerst een rondje te lopen voordat we die optie nemen. Wat zijn we enorm blij dat we zijn gaan lopen. We komen zo veel dolfijnen tegen. We staan te springen en lachen als twee kleine kinderen. Machtig om al die mooie beesten in het echt te zien.
Even beseffen we ons dat hoeveel we ook getest werden ( met ons visum, boeten etc) we aan de andere kant ook weer beloond worden door deze geweldige dingen te zien.
En dan na alle leuke dagen is het helaas tijd om afscheid te nemen van Be en haar geweldig huis. Wij gaan namelijk door naar Serpentine waar we een vrijwiligers project hebben opstaan. Het project is op een boerderij met yoga studio.

Op Wellard station worden we opgehaald door Sylvana haar 3 kids en een vriend. Van een hele week rust komen we nu in het drukke gezinsleven terecht. Bij aankomst op de boerderij is het voor ons even schrikken. De tuin is al een tijdje niet gedaan, overal staan spullen/speelgoed en dan nog de drukte van de kids. Al snel krijgen we te horen dat onze taak het opknappen van het zwembad gedeelte is. Vooral ik moet mijn mind-set bij stellen want ik had verwacht en me verheugt om met de dieren bezig te zijn.
Al snel komen andere klusjes erbij. Van Afrikaans-onkruid uittrekken tussen de schapen, verven, verhuizen tot het bouwen van een kippenhok. En tussendoor spelen we met de kids, vooral Meander die Pokemon battles speelt.

We geven de laatste draai aan het zwembad gedeelte door de tuinmeubels terug te zetten. Als het aan ons lag hadden we het nog meer opgeknapt, maar doordat er nog zoveel extra klusjes bij kwamen was er gewoon geen tijd voor.

Onze tijd op de boerderij zit er bijna op en dan gaan wij weer terug naar Perth.

Lieve groetjes van ons.

• 25 Januari 2020 - 07:58

Mama:

Wow,wat een belevening weer. Past echt bij jullie 2. LoL. Heel veel plezier en ik hoop dat morgenavond het ook naar jullie verwachting is in Perth. Tweede Feestdag op jullie wereldreis. Xxxxx

• 25 Januari 2020 - 11:39

Gertie Hofstee:

Ook nu weer is het leuk van jullie te horen. Zeker van de afwisseling en jullie vermogen, indien noodzakelijk, om snel te schakelen. Geniet maar lekker van alles wat voor jullie voeten komt. Vanuit Landgraaf een prettige verdere reis en tot lees!!!

• 25 Januari 2020 - 11:41

Helma Cals:

Wat fijn Shirley en Meander dat het nu mee zit in Australië en niet meer te maken hebben met de oplichterij in Bali. Geniet van al het moois van moeder natuur aarde en de vriendelijke mensen.
    In gedachten ben ik d afgelopen weken veel met jullie bezig geweest en heb gehoopt dat jullie geen last zouden krijgen van de verschrikkelijke bosbranden, overstromingen en stormen daar. Helaas heb ik tot nu toe nog geen foto's en video's gezien. Komen die nog of laat je dit achterwege vanuit privacy overwegingen. Gaan jullie thuis een mooie documentaire maken over jullie avontuurlijke reis?

Nog heel veel reisplezier gewenst voor jullie 2-jes. Groet Helma Cals

• 25 Januari 2020 - 13:14

Shirley En Meander :

Voor iedereen die dit leest, jullie kunnen via Facebook foto’s en video’s zien. Voor de mensen die geen Facebook hebben laat het me even weten aub!

• 25 Januari 2020 - 16:23

Jos Ruijters:

Hoi!! Echt super om jullie te volgen. Op FB foto’s van deze Be en haar airbnb gezien

• 25 Januari 2020 - 16:38

Wilma:

Ohh wat een boel "kadootjes" na de aanreisstress, super voor jullie en heel leuk om te lezen voor ons in Nederland :P
    Met zoveel verschillende klussen die jullie weten te klaren kunnen jullie straks thuis een klusbedrijf beginnen hahaha.....
    Veel plezier met verder reizen :D

• 29 Januari 2020 - 19:58

Uncle Roy:

Nice, nice goed om te lezen. Dat schrijven gaat je supergoed af Shirley.

Stay safe....bye bye

Xxx CenR

• 02 Februari 2020 - 17:19

Elvira:

Wederom genoten van jullie verslag.
    Zo reis ik een beetje met jullie mee, zonder de ongemakken die jullie af en toe hebben ;).
    Ga zo door en blijf veilig.
    Tot volgend verslag maar weer. Groet Elvira

• 06 Februari 2020 - 22:21

Yvonne:

Super om jullie te volgen en mooie foto's heb je gemaakt. Veel plezier en geniet van de avonturen.

Groetjes