Bye bye Perth - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu Bye bye Perth - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu

Bye bye Perth

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Meander

06 Februari 2020 | Australië, Melbourne

Howdiee

De laatste dagen op de boerderij zijn we nog naar Serpentine falls en dam geweest waar we mooi konden wandelen. Onze laatste avond sluiten we af met een wortelstampot en een ginger beer. Sylvana had namelijk gevraagd of wij een Nederlands gerecht wilden koken. Zelfs de kids hebben gesmuld.

Onze reis ging verder naar Perth. Op de boerderij hadden we Justin leren kennen een goede vriend van de familie. Dankzij Sylvana konden wij bij Justin slapen, in ruil daarvoor zouden wij hem een dagje helpen.
We waren optijd in Perth want op 26 januari is het Australian-day. In het centrum is er dan een gratis festival met optredes en om 20.00uur een vuurwerkshow. We zijn rond 18uur bij de pier gaan zitten, het was al vrij druk en ik wil natuurlijk een goed plekje hebben om het vuurwerk te zien. Meander vond het niks om al zo vroeg te gaan zitten, maar was uiteindelijk toch wel blij nadat hij de mensen massa gezien had.
Wat was het vuurwerk prachtig, we stonden met kippenvel te kijken. Dit was de mooiste vuurwerkshow die we ooit gezien hebben. Dit overtrof het vuurwerkspektakel van Bali.

Justin is zijn huis in Perth aan het opknappen en wij helpen hem met het terras. De houten vloer moet worden geschrobd en geolied. Tussendoor als het moet drogen helpen we een huisgenoot met dozen inpakken. Hij heeft een bedrijf in waterflesjes, deze flesjes zijn niet van plastic gemaakt en dus beter voor het milieu.

Op onze laatste dag in Perth bezoeken we Rotnestt island. Het is ongeveer 45min met de boot. Op het eiland kan je heel mooi fietsen en dat is dan ook wat de meeste mensen doen. Tijdens het boeken van onze boottickets vonden we de prijs van 30dollar per fiets best prijzig. We besloten te wachten en het op het eiland te bekijken. Wat waren wij blij dat we die fietsen niet voorruit geboekt hadden, we kwamen er namelijk achter dat er ook een bus op het eiland rijd. De bus was 20dollar per persoon en iedere 15min kwam een bus langs. Stukje goedkoper dus. Nu klinken we vast en zeker lui, maar als je bedenkt dat het 38 graden is, je de hele dag aan het strand zit en het vrij heuvelachtig is. Dan ben je echt wel blij om even in de airco te zitten van de bus. Laat ik het zo zeggen, we hebben veel mensen hijgend het strand zien op komen. Het is geen groot eiland en met de bus ben je zonder stop in 1uur helemaal rond. We genieten van de mooie stranden, het snorkelen en we zien zelfs zeeleeuwen en quokka’s. Quokka lijken op een mix van een rat en eekhoorn maar het is eigenlijk een wallaby, een hele kleine kangoeroe.

We sloten Perth af met een gezellige avond samen met Justin en Adriaan. We moesten de volgend dag namelijk vroeg opstaan want we vlogen op 29 januari naar Melbourne.

Ondanks de slechte nieuwsberichten met betrekking tot de branden en de overstromingen zijn we toch naar Melbourne gevlogen. We vonden het een beetje spannend maar bij aankomst blijkt dat het nieuws het toch wel aandikt allemaal.

In Melbourne verkennen we 2 dagen de stad. We zijn naar de Eureka tower geweest. Dit is een hoog gebouw waar je op de 88ste verdieping 360graden uitzicht hebt over de stad. Dit deed ons een beetje denken aan New York. Ook bezoeken we St. Paulus kathedraal en een bibliotheek.

Na Melbourne city ging ons avontuur pas echt beginnen wij gaan namelijk onze minivan ophalen. Onze minivan is een rood met witte spaceship genaamd dyna-saur. We hebben een bed, een kledingsbak, een ijskast en camping spullen. Niet groot maar perfect om te ervaren hoe het is om te kamperen in een auto. Met onze spaceship gaan we een roadtrip van Melbourne naar Sydney maken.

Maar eerst rijden we verder weg van Melbourne en Sydney want we willen beginnen bij The Great Ocean Road.

Ps: Voor de mensen die foto’s willen zien. Jullie kunnen mij toevoegen op Facebook of instagram. Heb je dit niet laat even een reactie achter dan kijk ik voor een andere oplossing.

Veel liefs van ons!

• 06 Februari 2020 - 08:44

Mam:

Wow, top allemaal. Geniet ervan. Niemand kan het jullie nog afpakken. Heel veel plezier nog en voorzichtig !

• 06 Februari 2020 - 08:48

Princess:

Hoi Mammi....ik mis je..... fijn dat je zoveel verschillende dieren ziet. Fijne reis verder. Tot snel weer...

• 06 Februari 2020 - 09:47

Johanna:

sukses met jullie spaceship.

• 06 Februari 2020 - 14:45

Gertie Hofstee:

Hallo reizigers,

Leuk weer even een teken van leven te zien. Ik ben blij voor jullie dat het gevaar door vuur meevalt zodat jullie zonder te veel risico's de reis kunnen vervolgen.

Geniet maar volop want de tijd gaat snel. Ik lees met veel plezier jullie reisverslag en kan genieten van de prachtige foto,s.

Vanuit Landgraaf succes met jullie camperreis en tot "lezens".

• 06 Februari 2020 - 16:56

Helma:

Wow!
    Schitterend allemaal.
    De roadtrip met het spaceship lijkt me ook echt geweldig!
    Weer een nieuwe ervaring.
    Top!
    Geniet nog maar ff verder

• 06 Februari 2020 - 22:27

Yvonne:

Wat maken jullie veel mooie belevenissen mee. Ja en nu het grote avontuur met jullie minivan. Blijf voorzichtig en geniet van alles. Groetjes

• 07 Februari 2020 - 09:29

Jose:

Hallo, super om dit allemaal te lezen,ik volg jullie met veel belangstelling. grtjs xx

• 07 Februari 2020 - 11:30

Anne:

Wat een avonturen hebben jullie al achter de rug! En de volgende met jullie minivan alweer wachtend.
    Altijd geweldig om jullie reisverslagen te lezen. Enjoy!