Onze dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu Onze dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley en Meander - WaarBenJij.nu

Onze dagen in Bangkok

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Meander

03 November 2019 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Wat een super lieve reacties hebben jullie geplaatst onder onze vorige blog!

Onze backpacks waren trouwens helemaal niet zo zwaar. Dus nu denk ik Og had ik toch maar dat extra setje kleding, verzorgingsspullen etc erin gelaten, maar nu heb ik wel ruimte om te shoppen. Mijn tas was 13.5kg en die van Meander 15kg. Hij had namelijk de zonnebrand en wasmiddel etc in zijn tas.

Zoals gewoonlijk waren we ruim optijd op het vliegveld en daar hebben we nog even met onze ouders gekletst.
Na ons afscheid ging dan eindelijk de check-in balie open.
“How long will you stay in Thailand?” We don’t know jet. “Do you have a return ticket from Bangkok?”
Uhmmmm Nope. “I am sorry i can’t check you in guys’’. We kijken elkaar geschrokken aan. We leggen de beste man onze plannen uit, maar nee. We hadden een uur de tijd om een ticket te boeken. Blijkbaar waren we niet de enige met dit probleem. Zo gezegd zo gedaan, we moesten even een plan bedenken en een goedkopen ticket vinden. We kozen voor Cambodja. Paar tientjes per persoon is te doen. We gaan terug in de rij staan en komen bij een dame die onze ticket niet goedkeurt. Ze wilt namelijk onze ticketnummer en niet boekingsnummer. Ik sta een beetje te discussiëren maar ze luistert niet. Ze moet zogenaamd dat nummer noteren. Nu zijn we dus afhankelijk van het bedrijf waar we onze vlucht kochten wanneer ze ons de mail met tickets sturen.
Meander probeert te bellen en ik blijf mijn mail opnieuw laden en een plan B zoeken. Nog 15min en de balie sluit. Ik sta een beetje te panieken en wilde bijna zeggen laat ook maar totdat er mail kwam met een bevestiging, maar zie nog steeds niet dat nummer. “Ag ik probeer het gewoon bij die aardige man waar we de eerste keer waren”. Gelukkig hij keurt het wel goed.
Onze les is geleerd! En we waren ook wel blij dat op dat moment onze ouders weg waren, anders zouden we misschien nog meer stressen.
Net voordat we gingen boarden kreeg ik de tickets op de mail.

Na een lange vlucht komen we eindelijk aan in Bangkok. Ukraine Airlines is overigens best een prima maatschappij. Zeker voor het bedrag dat wij betaald hebben, het enige minpuntje wat wij vonden was dat ze vrij gierig waren met drinken.

Ons hotel ligt midden in het centrum, maar toch vrij rustig.
We vinden sowieso dat Bangkok vrij rustig is, we zijn het anders gewend van grote steden. Als je op Khoasan road komt, (een van de bekendste straten) is het wel erg druk, met voornamelijk toeristen. Waar je heerlijk gebakken spinnen en schorpioenen kunt eten. Ze waren vrij prijzig anders had Meander wel eentje geprobeerd. Wat ik overigens jammer vond want dat had natuurlijk geweldig beeldmateriaal opgeleverd.

We zijn ook op een grote markt geweest “Khlong Toey Market” waar eigenlijk alleen maar de locals komen. Hier vind je alleen verse producten, groente fruit vlees en vis. Ook hele aparte dingen zoals varkenshoofden, -poten, kippenklauwen, organen en noem maar op. Heel apart en heftig om te zien (ik zal de details wat dierenleed betreft besparen).

Voor de rest doen we wat de meeste mensen doen, sight seeing, tempels bekijken en eten eten en nog meer eten.

Morgen verlaten we Thailand en vliegen we naar Cambodja-Phnom Penh.
De bedoeling is om daar een werk projectje te gaan doen, maar tot zo ver nog geen positieve reacties.
Daarom zijn we nu even bezig met uitzoeken wat we verder allemaal in Cambodja willen doen. Dus mochten we niks meer horen over de projecten dan zullen we waarschijnlijk gewoon vakantie vieren.

Heel veel liefs

Meander en Shirley

• 03 November 2019 - 13:52

Opa Rob:

Als je in kanchanaburi komt ff naar erebegraafplaats en zoeken op de naam DeBas G
    ..is mijn vader...alvast bedankt evt foto dankebittedanke

• 03 November 2019 - 13:57

Tante Nel :

Hoi hoi samen ,
    Dat was even spannend ,ik herken iets ,ik stond in 2009 klaar in de rij om te vertrekken naar australia , maar had helemaal geen visum ,stom ,maar snel wel een kunnen regelen ,haha Bartjan was er gelukkig wel nog bij , tot mijn vertrek .
    Alles klinkt mooi ,behalve dat eten bah bah ,
    Fijne tijd samen .

• 03 November 2019 - 15:42

Conny:

Geniet van het heerlijke eten in Thailand! Even wat reserve kweken

• 03 November 2019 - 18:31

Berbel:

Gelukkig is het goed gekomen met de ticket, was even een stress situatie ,waar je niet op kan voorbereiden, en nu maar verder genieten.

• 03 November 2019 - 20:08

The Brother:

Hahaha

• 03 November 2019 - 22:29

Yvette Toussaint :

Geweldig Shirley, wij zijn vorig jaar ook in Bangkok en Cambodja geweest. Zeker na Angkor What gaan, geweldig daar wat de natuur doet met sommige tempels. Genieten genieten en fiets tochten maken is ook altijd geweldig, kom je op veel plekken en je kunt alles goed zien.

• 13 November 2019 - 08:08

Uncle Roy :

Sow das nog eens lekker relaxed vertrekken, knap dat jullie het toch nog hebben weten te fixen. Wat ik nu lees klinkt i.d.d. nog steeds als vakantie, niets mis mee, geniet er lekker van. De herinneringen die jullie nu samen creëren, heerlijk!

Met google maps erbij, is het leuk om jullie te volgen, beetje te checken waar jullie uithangen.

Ben benieuwd wat jullie werkprojectje gaat worden........

Greetz,

Uncle Roy

• 14 November 2019 - 20:09

Cécile:

Hoi Shirley en Meander,
    Gelukkig is alles weer goed gekomen en kunnen jullie fijn genieten van jullie belevenissen, lekker eten en vooral het mooie weer.